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ホテル館内 忘れ物 お問合せについて2024年6月30日

◆【ホテル館内 忘れ物について】

【~客室内・ロビー・シャトルバス内・レストラン~】

■保管期間:チェックアウト日より3か月

当ホテルでは、食品・飲料など生もの(果物等)を含む冷蔵品または冷凍品の食品をお忘れになった場合は、衛生上の観点からチェックアウトの翌日に処分させていただきます。
その他お忘れ物に関しましては、チェックアウト日より3か月間保管し、その後処分させていただきます。

◆【忘れ物のお問い合わせ】

忘れ物の確認につきましては、お電話またはお問い合わせフォーム【宅配便・忘れ物等に関するお問い合わせ】よりお問い合わせください。

メールでお問い合わせの場合は、
お問い合わせ内容欄へ、宿泊者名・お部屋番号・チェックアウト日・忘れ物の種類(色、形など詳細)のご記入をお願いいたします。

※メール返信につきまして、お時間がかかる場合がございます。予めご了承ください。
※お急ぎの方は、お電話にてお問い合わせください。

■ベルデスク TEL : 0476-32-1234(代表)オペレーターよりベルデスクへお繋ぎいたします。
E-mail : nrt.bell@tobuhotel.co.jp

◆【忘れ物のお渡し方法について】

原則、当日~3ヶ月以内に直接ホテルにお越しいただきお引き取りをお願いいたします。
ホテルまでお越しになれない場合は、日本国内のみヤマト運輸にて着払いでの発送とさせていただきます。
着払いでの発送が不可能なものは以下をご参照ください。

https://www.kuronekoyamato.co.jp/ytc/customer/send/preparations/inability

■直接ホテルへお越しになる場合

受け取りに来られる方の詳細をお知らせください。(受け取り日時・お名前・電話番号など)

■宅配便発送

宅配便にて発送をご希望の場合は、受取人のお名前、郵便番号、住所、電話番号をお知らせください。
併せてお届け希望日(必ず在宅している日時)もお知らせください。

詳細はベルデスクまでお問合せください。
何卒、ご理解・ご協力いただけますようお願い申し上げます。

 

◆[About lost items in the hotel]

[~In the guest room/lobby/shuttle bus/restaurant~]

■Storage period: 3 months from checkout date

At our hotel, if you leave behind refrigerated or frozen food or drinks, including perishables (fruits, etc.), we will dispose of them the day after check-out for hygiene reasons.
Any other items left behind will be stored for 3 months from the check-out date and then disposed of.

◆[Inquiry about lost items]

Please contact us by phone or by using the inquiry form [Courier Delivery/Lost Items] to check if you have lost something.

If you would like to contact us by email, please contact us by email.
Please enter the guest’s name, room number, check-out date, and type of item left behind (details such as color, shape, etc.) in the inquiry field.

*It may take some time to respond to emails. Thank you for your understanding.

■Bell Desk  E-mail : nrt.bell@tobuhotel.co.jp

◆[About how to hand over lost items]

As a general rule, please come directly to the hotel and pick up the item within 3 months from that day.
If you are unable to come to the hotel, we will only ship within Japan via Yamato Transport, cash on delivery.
Please see below for items that cannot be shipped by cash on delivery.

https://www.kuronekoyamato.co.jp/ytc/customer/send/preparations/inability/

■If you come directly to the hotel

Please let us know the details of the person who will be picking it up.(Receipt date and time, name, phone number, etc.)

■Courier shipping

If you wish to have the item shipped, please let us know the recipient’s name, postal code, address, and phone number.
Please also let us know your desired delivery date (must be at home).

Please contact the bell desk for details. 
We appreciate your understanding and cooperation.

 

【お問合せ(ベルデスク) TEL 0476-32-1234】【E-mail  nrt.bell@tobuhotel.co.jp】